Vragen over de meldkamer
Wat moet ik doen bij een valse melding?
De meldkamer zal contact met de hiervoor opgestelde contactpersonen opnemen.
Tijdens dit contactmoment word er gevraagd of het alarm zelf veroorzaakt is.
Staat u niet op de contactlijst, neem dan contact op met de verantwoordelijke van de locatie of met onze meldkamer op 088 088 3 555 en kies voor optie 1 in het menu.
Het alarm gaat af, maar ik kan zelf niet naar huis!
Geen probleem!
Door onze fotodetectie kunnen we bij detectie van een reële inbraak melding direct de politie op uw woning afsturen.
Indien u zelf niet in staat bent om naar de woning te gaan, sturen wij na telefonisch overleg een mobiele surveillant om controle op locatie uit te voeren.
De meldkamer belt, wat nu?
Indien de meldkamer telefonisch contact zoekt, heeft deze een melding gehad welke prioriteit heeft om met u te delen, of om te controleren of u zelf het alarm heeft laten afgaan.
Er zal aan de hand van de identificatie passen worden gecontroleerd of u een gemachtigde contactpersoon bent, om vervolgens te bespreken is of verdere actie is vereist.
Is de meldkamer altijd bereikbaar?
Jazeker!
Onze meldkamer is 24/7 bemand en telefonisch bereikbaar op 088 088 3 555 optie 1 in het menu.
Ik wil mijn pincode van de meldkamerpas aanpassen.
De pincode kan worden aangepast via telefonisch contact met de klantenservice, zorg wel dat u in het bezit bent van een pas en pincode, zonder juiste gegevens kan er niets worden aangepast.
Ook kan er in het telefoonmenu ( 088 088 3 555 optie # ) volg de stappen van het automatische telefoonmenu om de pincode aan te passen.
Vragen over de Camera Service Suite
Wat is de Camera Service Suite?
Het Sipac Camera Platform, ook wel Camera Service Suite (CSS) genoemd stelt de installateur in staat de volledige technische staat van de bewakingsapparatuur te monitoren. Hierbij moet worden gedacht aan, aanwezigheid en of werking van de harde schijf, temperatuur van de harde schijf of overige delen, Aanwezigheid en werking van de aangesloten camera’s of andere randapparatuur, poging tot Hacking enz.
Daarnaast kan het platform bij detectie door middel van onze tools, direct actie nemen om geautomatiseerd problemen van op afstand te verhelpen, zonder dat hierbij handelingen door een operator voor zijn benodigd.
Wat is de meerwaarde van de Camera Service Suite?
Zonder een aansluiting op een de Camera Service Suite (CSS) van Sipac, is het camerasysteem vatbaar voor een groot scala aan storingen en invloeden van buitenaf. Uiteraard kan het platform niet alle problemen voorkomen, maar wel snel detecteren, waardoor de eventuele voorgevallen problemen zo snel mogelijk kunnen worden verholpen. Het oplossen gebeurd in het grootste geval op afstand maar indien dit niet mogelijk is word hiervoor direct melding gemaakt bij de verantwoordelijke installateur om hiervoor op locatie nader onderzoek te doen en het probleem op te lossen.
Hoe voorkomt Sipac invloeden van buitenaf?
Het is erg lastig om invloeden van buitenaf te voorkomen, daarom blijft Sipac continu innoveren om zoveel mogelijk problemen van buitenaf of veroorzaakt door derden te voorkomen of zo snel mogelijk te detecteren en op te lossen. Zo heeft iedere aansluiting een eigen Dynamisch adres, waardoor wij niet afhankelijk zijn van de wijziging van ip-adressen van internet providers. Ook worden alle standaard inloggegevens van de apparatuur volledig vervangen door identieke gebruikersnamen en sterke wachtwoorden. Daarnaast zijn er op het moment meerdere functies in ontwikkeling waarmee de aangesloten systemen minder afhankelijk zijn van invloeden van buitenaf, en de veiligheid beter kan worden gewaarborgd.
Kijkt Sipac continu naar mijn bewakingsbeelden?
Nee, Privacy staat bij Sipac erg hoog in het vaandel en daarvoor hebben Sipac of haar partners niet de mogelijkheid om via het Camera Service Suite (CSS) naar live bewakingsbeelden te kijken of deze op te vragen. Het platform kan zelf door middel van Sipac Video Analyse (SVA) wel degelijk de beelden ontvangen en beoordelen, maar deze beelden zijn alleen toegankelijk voor het geautomatiseerde deel van het platform.
Tijdens een storingen of alarmmeldingen welke door het systeem worden gegenereerd, wordt er automatisch een screenshot van de desbetreffende camera(s) in de melding meegezonden, maar deze zijn niet zelf op te vragen.
Sipac Camera Service Suite richt zich enkel op het technische vlak van de camerasystemen en/of aangesloten randapparatuur.
Waarin onderscheid Sipac zich?
Uit de praktijk blijkt dat er in vergelijking tot bijvoorbeeld alarminstallaties vaak geen continue controle plaats vind op de aanwezigheid en/of werking van de apparatuur. Zeker nu de apparatuur steeds meer wordt aangesloten op internet en daarmee dus ook hiervan afhankelijk is geworden, wordt de apparatuur ook gevoeliger voor invloeden van buitenaf.
Deze invloeden zijn heel divers, maar worden tot op de dag van vandaag niet snel genoeg, en soms ook helemaal niet gedetecteerd. Hiermee komt de functionaliteit van de producten, zonder hiervan op de hoogte te zijn, deels of zelfs volledig te vervallen. Uiteraard is op iedere locatie waar camera’s aanwezig zijn een zekere noodzaak aanwezig voor het gebruik daarvan, waardoor het goed functioneren van de camera’s uiteraard altijd wenselijk is.
Het Sipac platform, doet deze monitoring continu, waardoor het functioneren van de bewakingsapparatuur wordt gewaarborgd.
Kan ik als consument rechtsreeks producten bij jullie kopen?
Jazeker, wij helpen graag bij het maken van de juiste keus en een passende beveiligingsoplossing.
Voor de installatie wordt een van onze erkende installatie partners ingeschakeld om de alarminstallatie vakkundig te installeren.